Κατ’ αρχάς να ευχηθούμε ξεχωριστά στον καθένα και την καθεμία σας:
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ, Καλή Πρωτοχρονιά και Ευτυχισμένο το Νέο Έτος. Κάθε Επιτυχία Προσωπική και Επαγγελματική το 2015.
Σκοπός αυτού του άρθρου είναι να αναφέρουμε συνοπτικά 9 σύγχρονες τάσεις στο internet marketing που αν δεν έχετε εφαρμόσει το 2014, καλό θα είναι να μην αγνοήσετε το 2015.
Όπως είναι σήμερα η τεχνολογία και η ταχύτητα υιοθέτησης των αλλαγών από το καταναλωτικό κοινό, η επιχείρησή σας είναι απαραίτητο να προσαρμοστεί.
Οι 9 τάσεις στο internet marketing είναι οι εξής:
1. Website φιλικό προς κινητές συσκευές
Το website της επιχείρησής σας χρειάζεται να είναι mobile responsive, δηλαδή προσαρμόσιμο στις οθόνες κινητών συσκευών. Αν δείτε τα στατιστικά επισκεψιμότητας από το Google Analytics, το πιθανότερο είναι ότι το μερίδιο των χρηστών που επισκέπτονται το website σας από κινητές συσκευές είναι τουλάχιστον 20%. Και μάλιστα αυξανόμενο.
Είναι αδιαμφισβήτητα σημαντικό να παρέχετε μια ευχάριστη και αποτελεσματική εμπειρία χρήστη, είτε αυτός χρησιμοποιεί laptop είτε κινητό με μικρή οθόνη.
Σημειώνουμε ότι όλα τα σύγχρονα WordPress themes, τα οποία χρησιμοποιούμε για την κατασκευή ιστοσελίδων πελατών μας, είναι προσαρμόσιμα στις οθόνες κινητών συσκευών.
2. Ένταση χρήσης email marketing
Το email marketing, αν και παραδοσιακή τεχνική, είναι σήμερα μία από τις πιο αποδοτικές μεθόδους μάρκετινγκ που μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα brand.
Με το email marketing έχετε τον έλεγχο της λίστας σας, σε αντίθεση τους περιορισμούς που θέτουν τα social media, όπως το Facebook. Επίσης, το email σας παρέχει τη δυνατότητα mass customization, με άλλα λόγια μαζικά προσωποποιημένης επαφής με τους πελάτες σας.
3. Direct mobile marketing
Το mobile marketing, και μάλιστα μέσω απευθείας SMS, εκτιμάται ότι θα ενταθεί το 2015.
Επίσης το mobile marketing μέσω push notifications (ειδοποιήσεις μέσω εφαρμογών) και προβολής διαφημίσεων στο χρήστη θα συνεχίσει, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Swift Minds, να αυξάνει το μερίδιό του στη διαφημιστική αγορά.
Αυξανόμενη επίσης είναι η συμβολή των geo-location services, μέσω των οποίων ο καταναλωτής λαμβάνει διαφημιστικά μηνύματα ανάλογα με το πού βρίσκεται (πόλη, χώρος [γήπεδο ποδοσφαίρου], κ.λπ.).
4. Αυξανόμενη σημασία του content marketing
Το μάρκετινγκ περιεχομένου είναι ο ηγέτης του internet marketing τα τελευταία χρόνια. Σκεφτείτε πως ό,τι δημοσιεύετε στο ίντερνετ αποτελεί περιεχόμενο. Και μάλιστα μπορεί να έχει διάφορες μορφές: κείμενο, βίντεο, εικόνα, infographic, ήχος κ.λπ.
Το content marketing είναι το παρόν και το μέλλον στο internet marketing. Επίσης είναι ο κορυφαίος παράγοντας υψηλής κατάταξης των websites στο Google (SEO).
5. Video marketing
Ποιος μπορεί να αγνοήσει την αυξανόμενη προτίμηση των χρηστών στο βίντεο; Το YouTube είναι η δεύτερη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης μετά το Google. (Και μάλιστα είναι ιδιοκτησίας του Google!)
Το 2015 τα βίντεο θα κατακλύσουν τα εταιρικά site, τα social media και θα κυριαρχήσουν στις αναζητήσεις των χρηστών για πληροφορίες στο διαδίκτυο.
6. Έμφαση σε οπτικό υλικό
Εικόνες και infographics θα συνεχίσουν το 2015 να προκαλούν το ενδιαφέρον του κοινού, και μάλιστα θα έχουν όλο και αυξανόμενη πιθανότητα να γίνουν viral στα social media. Σήμερα μπορεί η κάθε μικρομεσαία επιχείρηση να παράγει σχετικά οικονομικά infographics και εικόνες που ενισχύουν το brand name συνεργαζόμενη με κάποιο γραφίστα (ή αναθέτοντας σε δημιουργούς online [oDesk.com, Fiverr.com κ.ά.]).
Βέβαια, η δημιουργία περιεχομένου αποτελεί μια πρόκληση για τους μικροεπιχειρηματίες που θέλουν να επενδύσουν στο internet marketing. Πρόσκληση τόσο από άποψη ποσότητας ιδεών για νέο περιεχόμενο (και μάλιστα σχετικό με τις ανάγκες του πελάτη) όσο και πόρων (χρόνος, χρήμα, εργασία) που πρέπει να διατεθούν.
7. Minimal, distraction-free σελίδες
Οι μοντέρνες ιστοσελίδες διακρίνονται για την απλότητα στο σχεδιασμό και για το λιτό περιεχόμενο.
Το minimal web design αλλά και το σύγχρονο internet marketing θέλει σελίδες στο web οι οποίες έχουν έκαστη έναν μοναδικό στόχο, εστιάζουν σε αυτόν και αποφεύγουν να αποσπούν την προσοχή του χρήστη.
Ο υποψήφιος πελάτης σας δέχεται καθημερινά τεράστιο όγκο πληροφοριών στο email, στο browser, στο κινητό του, ο οποίος όγκος τον κουράζει και μειώνει την προσοχή του (attention span). Ως αποτέλεσμα παρατηρείται ότι έχετε μερικά μόλις δευτερόλεπτα για να τον κερδίσετε, όταν επισκεφθεί τη σελίδα σας.
8. Ad retargeting
Αν δεν έχετε ενημερωθεί για τις δυνατότητες retargeting (ή remarketing όπως επίσης λέγεται) μέσω Google AdWords και Facebook Ads, χάνετε μια μοναδική ευκαιρία όχι μόνο να εξοικονομήσετε πολλά χρήματα από το budget σας για ιντερνετική διαφήμιση αλλά και να αυξήσετε ραγδαία την αποτελεσματικότητα των διαφημιστικών σας ενεργειών, σε όρους μετατροπής κλικ σε αγορές (conversion rate).
Το retargeting είναι μια τεχνική που κυριάρχησε το 2014, και η Swift Minds προτείνει να εφαρμόσετε οπωσδήποτε το 2015.
9. Αυξανόμενη συσχέτιση SEO και social signals
Η δημιουργία μαζικών backlinks ως αποτελεσματική ενέργεια SEO έχει πεθάνει.
Το Google σήμερα θέλει μοναδικό, ποιοτικό και χρήσιμο περιεχόμενο. Αυτό αναδεικνύεται από backlinks σε σχετικά (και ποιοτικά) sites/blogs, αλλά και σε μεγάλο βαθμό από τα social signals, τη δημοτικότητα -με άλλα λόγια- του περιεχομένου στα social media.
+1s στο Google+, Likes, σχόλια, shares στο Facebook θα βοηθήσουν το περιεχόμενο που δημιουργείτε και δημοσιεύετε στο site σας να εμφανιστεί ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης Google (SEO).
Τα social signals είναι για το Google δείγμα αναγνώρισης της ποιότητας και της χρησιμότητας του περιεχομένου σας από τους χρήστες.
Internet marketing το 2015
Όπως βλέπετε, οι απαιτήσεις αυξάνονται στο internet marketing, καθώς ο ανταγωνισμός μεταξύ των brands εντείνεται.
Όμως, μην ξεχνάτε ότι:
- Όπως είναι η κατάσταση στο web σήμερα μπορεί η κάθε μικρή επιχείρηση να ανταγωνιστεί τις πολυεθνικές με τα ίδια όπλα και τις ίδιες πιθανότητες απόκτησης μεριδίου από την πελατειακή βάση.
- Δεν είναι ανάγκη ο όγκος των πληροφοριών, των εργαλείων και των τεχνολογιών να σας οδηγεί σε απελπισία. Ακολουθήστε το νόμο του Pareto και εστιάστε στο 20% των ενεργειών που θα σας φέρουν το 80% των αποτελεσμάτων.
- Καταστρώστε το πλάνο σας για το ηλεκτρονικό μάρκετινγκ το 2015. Αν δεν έχετε το σχέδιο στο χαρτί, αν δεν προγραμματίσετε τις ενέργειες και τις τοποθετήσετε στο ημερολόγιό σας, το πιθανότερο είναι ότι τελικά δεν θα τις υλοποιήσετε.
- Πάνω απ’ όλα: πιστέψτε στη δύναμη του ίντερνετ! Μην αρνείστε τις αλλαγές και τις εξελίξεις! Οι πελάτες σας βρίσκονται για ένα μεγάλο ποσοστό του χρόνου τους στο ίντερνετ. Εκεί πρέπει να βρίσκεται και η εταιρία σας.
- Δείτε το 2015 ως μια νέα αρχή για το brand, την επιχείρηση, τους στόχους σας. Μην αφήσετε τυχόν μέτριες προηγούμενες χρονιές να προκαθορίσουν την εικόνα σας για τα αποτελέσματα του internet marketing το 2015. Το παρελθόν δεν αποτελεί πρόβλεψη του μέλλοντος.
2,690 total views, 1 views today