Ένα συχνό ερώτημα που προκύπτει είναι: “Έχω διάφορες ιδέες για online course. Πώς αποφασίζω ποια να διαλέξω; Ποια ιδέα για online course θα είναι επικερδής;”
Προσπαθείτε να δημιουργήσετε το πρώτο σας προϊόν ή υπηρεσία, ή ίσως θέλετε να προσθέσετε μια επιπλέον πηγή εσόδων. Πιθανότατα έχετε σκεφτεί δύο ή ίσως και περισσότερες ιδέεςπου φαίνονται να έχουν καλές προοπτικές
Ποια ιδέα για online course επιλέγετε να αναπτύξετε;
Η απόφαση μπορεί να μην είναι τόσο δύσκολη όσο νομίζετε.
Σκεφτείτε και απαντήστε στα ακόλουθα ερωτήματα και σίγουρα θα έρθετε πιο κοντά στην λύση του προβλήματός σας:
1. Καταγράψτε τις ιδέες
Πρώτα απ’όλα, καταγράψτε τις ιδέες σας. Είτε η ιδέα είναι καλή είτε κακή, η καταγραφή των ιδεών βοηθά στη μελλοντική αναθεώρηση και αυτό είναι ένα εξαιρετικό βήμα.
Γράψτε όσες πιο πολλές ιδέες για online course μπορείτε, χωρίς να λογοκρίνετε τη σκέψη σας.
Κατεβάστε το ΝΕΟ workbook για να διαμορφώσετε τη δική σας ιδέα για ένα επικερδές online course.
2. Προσδιορίστε τον στόχο
Θέλετε να καταλήξετε στην πώληση προϊόντος ή υπηρεσίας; Ποιος είναι ο μακροπρόθεσμος στόχος σας; Αν σκεφτείτε τι θέλετε να πετύχετε στη μελλοντική σας ζωή ή καριέρα, μπορείτε εύκολα να μάθετε αν αυτή η συγκεκριμένη ιδέα θα σας φέρει πιο κοντά στον μελλοντικό στόχο ή πιο μακριά.
Ακόμα κι αν αγαπάτε μια ιδέα αλλά αυτή δεν βοηθάει πολύ στην επίτευξη αυτού του στόχου, τότε αυτή η ιδέα δεν είναι καλή.
3. Πόσο καλά γνωρίζετε το αντικείμενο;
Γνωρίζετε αρκετά για το αντικείμενο που θα πραγματεύεστε στο online course; Όταν βρίσκεστε στο δίλημμα ποια ιδέα να ακολουθήσετε, προτιμήστε αυτή για την οποία γνωρίζετε αρκετά. Οι γνώσεις σας θα σας βοηθήσουν να την εκτελέσετε με καλύτερο τρόπο.
Η ιδέα χρειάζεται να βασίζεται στην προτίμησή σας και τις γνώσεις σας, γιατί αν προσπαθήσετε να καινοτομήσετε ή να σκεφτείτε από την οπτική γωνία κάποιου άλλου ή να προσπαθήσετε να επιλέξετε θέμα σύμφωνα με κάποιου άλλου, τότε το αποτέλεσμα δεν θα είναι τόσο καλό.
4. Ποια ανάγκη ικανοποιεί;
Λύνει κάποιο σημαντικό πρόβλημα του ιδανικού πελάτη σας; Ποια ανάγκη του ικανοποιεί; Πώς επηρεάζει αρνητικά αυτό το πρόβλημα αυτόν που το έχει; Καλό είναι να κάνεις μια έρευνα αγοράς.
Ξεκινήστε από τον κύκλο σας και μετά ψάξτε στο internet. Για παράδειγμα σε Facebook ομάδες ή διαδικτυακά φόρουμ ψάξτε σχετικά με ποιο θέμα ζητούν συμβουλές. Στείλτε μηνύματα στο ήδη υπάρχον κοινό σας να ρωτήσετε τα προβλήματά τους και τις ανάγκες τους.
Μπορείτε να κάνετε ένα δωρεάν workshop ή webinar με το ίδιο θέμα που θα λύνει ένα μέρος του προβλήματος. Ή ακόμα καλύτερα, σκεφτείτε αν είχατε εσύ κάποιο πρόβλημα το οποίο λύσατε. Άρα θα ξέρετε και τον τρόπο επίλυσης από βίωμα.
5. Εστιάστε και μην πλατειάζετε
Κρατήστε το θέμα και το περιεχόμενο απλό και κατανοητό. Εάν αυτό είναι το πρώτο διαδικτυακό μάθημα που δημιουργείτε, δεν χρειάζεται να λύσετε κάθε πρόβλημα που έχει ο πελάτης σε ένα μάθημα. Εστιάστε σε ένα πρόβλημα.
Εάν το course λύνει ένα συγκεκριμένο θέμα που πονάει και μπορείτε να κερδίσετε γρήγορα τον πελάτη, κερδίζετε και εσείς. Επιστρέψτε στη λίστα με τις ανάγκες και επιλέξτε ένα θέμα που βοηθά στην επίλυση ενός προβλήματος για τον πελάτη σας, αλλά δεν είναι πολύ περίπλοκο.
6. Αξιοποιήστε τις τάσεις της αγοράς
Ποιες είναι οι τάσεις της αγοράς αυτή την περίοδο; Μπορείτε να τις βρείτε από ειδήσεις, ενημερωτικά site, Google trends, από το ποια βιβλία πουλάνε πιο πολύ στο Amazon ή στα ελληνικά βιβλιοπωλεία.
7. Μιλήστε στον ιδανικό πελάτη
Ποιος είναι ο ιδανικός σας πελάτης; Πρέπει να στοχεύσετε σε συγκεκριμένη αγορά, δεν γίνεται να στοχεύετε σε όλους γιατί δεν θα υπάρξει αποτέλεσμα.
Για παράδειγμα, αν το course σας είναι για το πώς να εκπαιδεύσετε το κουτάβι σας στην βασική υπακοή, καταλαβαίνετε ότι δεν απευθύνεστε σε όσους δεν έχουν καν σκύλο ούτε σε αυτούς που δεν έχουν κουτάβι, αλλά μεγαλύτερο σε ηλικία σκύλο.
Έχετε ήδη κάποιο κοινό; Καλό είναι να εκμεταλλευτείτε τις επαφές που έχετε. Είτε αυτοί είναι συγγενείς και φίλοι είτε παλιό πελατολόγιο είτε μέσα από τα social media σας. Αν έχετε email list, ακόμα καλύτερα.
8. Τι επένδυση πόρων θα χρειαστεί;
Ποιο θα είναι το πιθανό κόστος υλοποίησης; Πόσος χρόνος, πηγές και χρήματα θα χρειαστούν για την υλοποίηση της ιδέας σας; Ίσως αν τα οικονομικά σας είναι σφιχτά να πρέπει να ακολουθήσετε την ιδέα που θα αρχίσει να δημιουργεί έσοδα το συντομότερο.
Θέλετε να αποκτήσετε γρήγορα εισόδημα; Πόσο θα κοστολογήσετε τις προωθητικές καμπάνιες; Πώς θα τιμολογήσετε το online course;
Για τους περισσότερους ανθρώπους, το ιδανικό είναι να ξεκινήσουν φτιάχνοντας ένα μικρό και πιο οικονομικό online course γιατί είναι πιο απλό στην δημιουργία του και συνεπώς φτιάχνεται πιο γρήγορα. Θα σας επιτρέψει επίσης να λάβετε feedback και έτσι να ξέρετε αν αξίζει να επενδύσετε περισσότερα στο επόμενο.
Μπείτε στο group Online Business Masters και μάθετε πώς θα λανσάρετε το δικό σας online course με τη μέθοδο ICP. Η μέθοδος ICP επιδιώκει την προείσπραξη και εκμηδενίζει το επιχειρηματικό ρίσκο.
Να θυμάστε, οι ιδέες αξίζουν αρκετά μόνο όταν μπορείτε να τις εκτελέσετε με τον σωστό τρόπο.
Μερικές ιδέες για online course είναι:
- Πώς να βγάλεις χρήματα online
- Excel (όλα τα επίπεδα)
- Σχέσεις
- Διατροφή και απώλεια βάρους
- Γυμναστική – fitness
- Ξένες γλώσσες
- Coaching (business-life)
- Social Media Management/Ads
- Copywriting
- Photoshop
- Video editing
- Cybersecurity
- Καλλιτεχνικά & hobbies
- ζωγραφική
- πλέξιμο
- κατασκευές
- τραγούδι
- μανικιούρ
2,093 total views, 6 views today