5 τρόποι για να μετατρέψετε τους επισκέπτες του site σας σε πελάτες
Όλα στο ίντερνετ λειτουργούν σαν μια καλοκουρδισμένη μηχανή. Αν το δούμε απλά, μια μηχανή δέχεται εισροές, τις επεξεργάζεται και παράγει εκροές. Όλα τα εξαρτήματα χρειάζεται να συνεργάζονται για να προχωρήσει η διαδικασία και να παραχθεί το αποτέλεσμα.
Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τη λειτουργία του site σας.
Το site είναι η βασική πλατφόρμα υλοποίησης του μάρκετινγκ της εταιρίας σας στο ίντερνετ. Κάθε στοιχείο του site και κάθε λειτουργία χρειάζεται να είναι προσεκτικά μελετημένα ώστε να “δένουν” με τη μηχανή online marketing που έχετε στήσει. Καθετί που υπάρχει στο site σας χρειάζεται να εξυπηρετεί έναν σκοπό.
Αν αναρωτιέστε γιατί δεν έχετε αρκετούς πελάτες, παρόλο που η επισκεψιμότητα του site σας είναι ικανοποιητική, θα πρέπει να δείτε ένα ένα τα “εξαρτήματα της μηχανής”, να βεβαιωθείτε ότι το καθένα συνεργάζεται ιδανικά με το άλλο και ότι το καθένα προωθεί το επόμενο στάδιο.
5 τρόποι για να μετατρέψετε τους επισκέπτες του site σας σε πελάτες
Στη σημερινό άρθρο θα δούμε 5 τρόπους για να μετατρέψετε περισσότερους επισκέπτες του site σας σε πελάτες.
Τα 5 στοιχεία αυτά είναι τα πιο σημαντικά που πρέπει να φροντίσετε, αφού έχετε πρώτα βεβαιωθεί ότι στοιχειώδη πράγματα όπως π.χ. μια ευανάγνωστη γραμματοσειρά είναι εγκατεστημένα στο site σας.
1. Δημιουργία εμπιστοσύνης
Ίσως είναι αυτονόητο για έμπειρους επιχειρηματίες, αλλά οφείλω να πω για όσους ξεκινούν ότι ο επισκέπτης του site δεν θα αγοράσει κάτι που δεν γνωρίζει από κάποιον που δεν εμπιστεύεται. Αν έχετε μια μικρή επιχείρηση, είναι δύσκολο να αγοράσει ο ενδιαφερόμενος αμέσως μόλις βρεθεί στο site σας.
Χρειάζεται κατ’ αρχάς το site σας να ενισχύει τη φερεγγυότητα της επιχείρησης, αξιοποιώντας σελίδες επικοινωνίας, προφίλ, καθώς και συστάσεις από πελάτες. Δείτε περισσότερα εδώ.
Την εμπιστοσύνη μπορείτε ακόμα να την αυξήσετε μέσω του email marketing. Συστηματική επικοινωνία με τη λίστα σας, θα βοηθήσει τους ενδιαφερόμενους να γνωρίσουν εσάς και τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας καλύτερα.
2. Οφέλη όχι χαρακτηριστικά
Αναβαθμίστε την περιγραφή των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας, εστιάζοντας στα οφέλη που προκύπτουν από τη χρήση τους.
Συχνά παρασυρόμαστε και τονίζουμε χαρακτηριστικά των προϊόντων, τα οποία όμως δεν είναι πάντα κατανοητά ή ενδιαφέροντα για τον υποψήφιο πελάτη. Ο πελάτης ενδιαφέρεται να βρει το προϊόν που ικανοποιεί την ανάγκη του, λύνει το πρόβλημά του και, γενικά, παρουσιάζει τα μεγαλύτερα οφέλη γι’ αυτόν.
Features Tell, but Benefits Sell
Επομένως, όταν δημιουργείτε το περιεχόμενο του site σας χρειάζεται να εστιάζετε στα οφέλη, με άλλα λόγια να δημοσιεύετε κείμενα που είναι εστιασμένα στις ανάγκες του πελάτη και όχι στα τεχνικά ή άλλα χαρακτηριστικά των προϊόντων.
Με αυτόν τον τρόπο θα αυξήσετε την επιθυμία των επισκεπτών του site για αγορά.
3. Exit pop-up
Είναι πλέον γνωστό ότι η τεχνολογία έχει γίνει πολύ προσιτή σε όλους, προσιτή όσον αφορά την ευκολία χρήσης και το κόστος απόκτησης.
Ένα εργαλείο που χρησιμοποιείται τα τελευταία χρόνια και μπορεί δραματικά να αυξήσει το conversion rate είναι τα exit pop-ups.
Τα exit pop-ups είναι παράθυρα που ενεργοποιούνται αμέσω όταν ο χρήστης εκδηλώσει την πρόθεσει να εγκαταλείψει το site (exit intent). Περιέχουν κάποιο call to action, που μπορεί να είναι μια φόρμα καταχώρησης email με κάποιο κίνητρο, όπως για παράδειγμα δωρεάν download ή εκπτωτικό κωδικό.
Η τεχνολογία αυτή εντοπίζει την κίνηση του κέρσορα προς το Χ, το οποίο κλείνει το tab ή το παράθυρο του browser, και πριν ο χρήστης την ολοκληρώσει του εμφανίζει το μήνυμα που έχουμε επιλέξει.
Μια δωρεάν εφαρμογή που μπορείτε να εγκαταστήσετε είτε το site σας έχει φτιαχτεί σε WordPress είτε όχι είναι το List Builder της εταιρίας SumoMe.
Ένα δωρεάν exit pop-up plugin για WordPress που προτείνω είναι το wBounce.
4. Call to action
Δεν αρκεί να περιμένετε να θελήσει να φύγει ο επισκέπτης για να του προβάλετε ένα προωθητικό μήνυμα στο site σας.
Φροντίστε μέσα ή στο τέλος κάθε άρθρου να τον παρακινείτε ξεκάθαρα προς το επόμενο βήμα. Επιδιώξτε να του κάνετε σαφές το πώς μπορεί να παραγγείλει το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Χρησιμοποιήστε slide-in παράθυρα ή pop-ups για παρακίνση προς ενέργεια, ανάλογα με τη σελίδα που βρίσκεται ο επισκέπτης. Εμφανίστε του διαφορετικά μηνύματα ανάλογα με την προέλευσή του, π.χ. από διαφήμιση Google ή από το Facebook.
Όλα αυτά είναι πλέον εφικτά και προσιτά για κάθε ιδιοκτήτη blog ή site.
Αν χρησιμοποιείτε WordPress, ορισμένα προτεινόμενα plugins είναι τα παρακάτω:
Scroll Triggered Boxes (δωρεάν)
Optin Forms (δωρεάν)
5. Sales funnel
Πολλές φορές ο επισκέπτης του site δεν γίνεται πελάτης, δεν προχωράει δηλαδή σε αγορά, γιατί δεν είναι προσεκτικά σχεδιασμένη η αγοραστική διαδικασία.
Συγκεκριμένα, ο επισκέπτης δέχεται αποσπασματικά μηνύματα, τα οποία δεν λειτουργούν βοηθητικά προς την κατεύθυνση που θέλουμε.
Αντιθέτως, όταν υπάρχει ένα έξυπνο sales funnel, το οποίο παρακινεί τον χρήστη να ακολουθήσει ένα ένα τα βήματα της αγοραστικής διαδικασίας, τότε τα ποσοστά μετατροπής επισκεπτών του site σε πελάτες εκτινάσσονται στα ύψη.
Το σκεπτικό πίσω από τα sales funnels και γιατί είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικά, μπορείτε να το μάθετε εδώ στα ελληνικά και εδώ στα αγγλικά.
Επισκέπτες website ή πελάτες;
Αυτοί ήταν οι 5 πιο σημαντικοί τρόποι μετατροπής της επισκεψιμότητας ενός website σε πωλήσεις.
Περισσότερα για τα sales funnels, πώς να τα δημιουργήσετε και να τα αξιοποιήσετε για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας θα βρείτε στο βιβλίο μου “Email marketing που κάνει τη διαφορά” το οποίο μπορείτε να προμηθευτείτε πατώντας εδώ. Το βιβλίο αυτό συνδυάζεται ιδανικά με το “Μετατρέψτε τους επισκέπτες του site σε πελάτες”, το οποίο θα βρείτε εδώ.
1,447 total views, 1 views today