Το mobile responsive website γίνεται απαραίτητο σε κάθε επιχείρηση μετά από τις αλλαγές στον αλγόριθμο της Google
Έχετε φτιάξει ένα website πριν από χρόνια; Μήπως έχετε χρησιμοποιήσει ένα απλό website builder για κατασκευή δωρεάν ιστοσελίδων;
Η Google μπορεί να «τιμωρήσει» την επιχείρησή σας ρίχνοντας χαμηλά την ιστοσελίδα σας στα αποτελέσματα αναζήτησης από κινητές συσκευές.
Ακολουθώντας το πνεύμα των καιρών η Google προκρίνει τα mobile responsive websites, έναντι ανταγωνιστικών που δεν προσαρμόζονται στις οθόνες κινητών και tablets, όταν ο χρήστης αναζητάει πληροφορίες από τέτοια συσκευή.
Αυτή η αλλαγή στον αλγόριθμο του Google Search αναγκάζει επιχειρηματίες, ελεύθερους επαγγελματίες και bloggers να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις του κοινού τους. Αυτό σημαίνει δημιουργία νέου site που προσαρμόζεται ομαλά σε συσκευές με οθόνες μικρότερες από αυτές ενός desktop ή laptop.
To «Mobilegeddon», όπως -ίσως με μια δόση υπερβολής- ονομάστηκε αυτή η αλλαγή στους κανόνες του SEO, έχει εφαρμοστεί εδώ και περίπου ένα μήνα, και έχει επηρεάσει πολλούς επιχειρηματίες που δεν φρόντισαν εγκαίρως να «ανακαινίσουν» το site τους.
Τι σημαίνει mobile responsive website;
Αν δεν σας είναι ξεκάθαρο τι είναι το mobile responsive site, γιατί μπορείτε να μπείτε από το κινητό σας σε οποιαδήποτε ιστοσελίδα, ρίξτε μια ματιά στην παρακάτω εικόνα (από το fastcodesign.com).
Όταν ένα site προσαρμόζεται σε μικρότερες οθόνες, γίνεται ουσιαστικά μια αυτόματη αναδιάταξη (σε μέγεθος ή και θέση) των υπαρχόντων στοιχείων, ώστε να μπορεί ο χρήστης να τα διαβάζει σε κατάλληλο μέγεθος.
Αντιθέτως, όταν η σελίδα δεν προσαρμόζεται, ο χρήστης πρέπει να κάνει zoom και να κινηθεί δεξιά και αριστερά, για να μπορέσει να διαβάσει όλο το περιεχόμενο.
Μπορείτε επίσης να παρακολουθήσετε το παρακάτω βίντεο που δείχνει ένα παράδειγμα mobile responsive site, όπως φαίνεται σε laptop, tablet και κινητό τηλέφωνο.
Responsive Design Demo
Να σημειώσουμε εδώ ότι μια εναλλακτική επιλογή είναι να δημιουργηθεί ένα δεύτερο site, στο οποίο θα ανακατευθύνεται ο χρήστης όταν εντοπίζεται κινητή συσκευή. Αυτή τη λύση δεν την προτείνουμε (τουλάχιστον για την πλειονότητα των περιπτώσεων), και θα καταλάβετε το γιατί παρακάτω.
Είναι το site μου mobile responsive;
Αν δεν γνωρίζετε αν το site σας είναι mobile responsive, εκτός από το προφανές, να το φορτώσετε δηλαδή από μία κινητή συσκευή, μπορείτε να το ελέγξετε με το επίσημο εργαλείο της Google.
Σημειώνεται εδώ ότι
- είτε έχετε φτιάξει ένα ξεχωριστό site φιλικό προς τις κινητές συσκευές στο οποίο κατευθύνεται ο χρήστης αν μπαίνει από κινητό ε
- ίτε έχετε ένα κοινό site για όλες τις συσκευές, το οποίο έχει σχεδιαστεί με βάση τις αρχές του Responsive Web Design,
το Google δεν θα κάνει διάκριση.
Η ανάγκη προσαρμογής στις νέες συνθήκες
Το site της επιχείρησής σας είναι η διαδικτυακή σας βιτρίνα. Όπως αλλάζετε ή ανακαινίζετε το κατάστημα ή το γραφείο σας, έτσι γίνεται και με το site. Όπως φροντίζετε τη βιτρίνα σας για να είναι ελκυστική στον πελάτη, έτσι πρέπει να φροντίζετε και το site σας.
Μάλιστα, χρειάζεται όχι μόνο να προσαρμόζεστε αλλά και να προλαβαίνετε τις εξελίξεις στην αισθητική, την τεχνολογία και τις online συνήθειες των καταναλωτών.
Για πολλές επιχειρήσεις, η online πλατφόρμα τους είναι ο βασικός άξονας της εταιρικής στρατηγικής, οπότε απαραιτήτως χρειάζεται να καινοτομούν για να παραμείνουν στην πρώτη γραμμή.
Για το λόγο αυτό εδώ και χρόνια στη Swift Minds κατασκευάζουμε μόνο responsive websites. Γιατί πιστεύουμε στην τεχνολογία και στην επιτυχία των επιχειρήσεων που καινοτομούν και προλαμβάνουν τις εξελίξεις. Επίσης, πιστεύουμε ότι όταν μια επιχείρηση πραγματοποιεί μια επένδυση πρέπει να μπορεί να απολαμβάνει τα οφέλη της για πολλά χρόνια.
Όλα τα νέα themes είναι mobile responsive
Ας μην ξεχνάμε ότι μια τάση που παρατηρείται εδώ και τουλάχιστον 1,5 χρόνια, ιδιαίτερα από εμάς που υλοποιούμε web projects με WordPress, είναι ότι όλα τα νέα themes κατασκευάζονται mobile responsive. Στο themeforest, το μεγαλύτερο marketplace για WordPress themes δεν θα βρείτε ούτε ένα καινούργιο σχέδιο site που να μην είναι προσαρμόσιμο σε κινητές συσκευές.
Αλλά και στα διάφορα theme shops, στα site μεγάλων ανεξάρτητων WordPress developers, δεν θα βρείτε καμία πρόταση που να έχει αγνοήσει τις τάσεις της εποχής για mobile responsiveness.
Αν λοιπόν είσαστε αυτήν την περίοδο σε επικοινωνία με developer για την κατασκευή νέας ιστοσελίδας, σε καμία περίπτωση μη συμβιβαστείτε με ένα «παραδοσιακό» site, προοριζόμενο για θέαση μόνο από μεγάλες οθόνες. Θα είναι μια άστοχη επένδυση για την επιχείρησή σας.
Αυξημένη πρόσβαση στο ίντερνετ από τα κινητά
Σύμφωνα με την πλέον πρόσφατη έρευνα (Ιαν.-Μάρτ. 2015) της Focus Bari στη χώρα μας, η καθημερινή χρήση ίντερνετ ξεπερνάει τις 2 ώρες, και ανέρχεται στα 141 λεπτά κατά μέσο όρο.
Για την έρευνα αυτή μπορείτε να αναζητήσετε στο Google και να βρείτε όλα τα αποτελέσματα, όπως έχουν δημοσιευτεί σε διάφορα μέσα. Ας εστιάσουμε εδώ στα ευρήματα που αφορούν την πρόσβαση στο διαδίκτυο από κινητές συσκευές.
Η Focus Bari διαπίστωσε, λοιπόν, ότι η χρήση laptop ή desktop για πρόσβαση στο ίντερνετ βαίνει σημαντικά μειούμενη σε σχέση με τη χρήση mobile συσκευών.
Συγκεκριμένα, οι συσκευές πρόσβασης, που χρησιμοποιούνται, πλέον, για την περιήγηση στο Internet είναι ο φορητός υπολογιστής με ποσοστό 42,2% (από 43,3% έναν χρόνο νωρίτερα), το κινητό τηλέφωνο με 35,3% από 27,4% το Μάρτιο του 2014, ο σταθερός υπολογιστής με 29,8% από 33,3% το 2014.Ακολουθούν το tablet με 12,8% από 7,7% το Μάρτιο του 2014, ενώ ένα πολύ μικρό ποσοστό, το 0,9%, από 0,7%, συνδέεται μέσω μιας συσκευής smart tv.
Τι σημαίνουν αυτά τα στοιχεία για την επιχείρησή σας;
Ένα διψήφιο και μάλιστα αυξανόμενο ποσοστό υποψήφιων πελατών αναζητά τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας μέσω κινητών συσκευών. Το Google δεν άλλαξε τυχαία τον αλγόριθμο!
Δεν νομίζετε ότι το website σας πρέπει να ανταποκρίνεται στις ανάγκες αυτού του κοινού, ώστε να προσφέρει την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη;
Εξάλλου έχει παρατηρηθεί ότι, όταν ένας χρήστης επισκέπτεται το site της επιχείρησής σας, έχετε μόλις 3-5 δευτερόλεπτα για να του τραβήξετε την προσοχή. Αν δεν τα καταφέρετε, μάλλον θα τον χάσετε από πελάτη.
Επίσης, σύμφωνα με σχετική έρευνα,
το πόσο μένουμε συγκεντρωμένοι είναι μικρότερο ακόμα και από το πόσο αντέχει συγκεντρωμένο ένα χρυσόψαρο!
Κατά την έρευνα (Attention Span Statistics) του National Center for Biotechnology Information της U.S. National Library of Medicine το εύρος προσοχής ενός ανθρώπου έχει πέσει από 12 δευτερόλεπτα το 2000 σε 8,25 δευτερόλεπτα το 2015. Αυτό είναι σχεδόν ένα δευτερόλεπτο λιγότερο από το εύρος προσοχής ενός χρυσόψαρου. Ναι, το χρυσόψαρο μπορεί να μείνει συγκεντρωμένο 9 δευτερόλεπτα, ένα δευτερόλεπτο περισσότερο από εμάς!
Αύξηση χρήσης 3G & 4G και ανάπτυξη της αγοράς κινητών συσκευών
Οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας αποτελούν αντιπροσωπευτικό παράδειγμα επιχειρήσεων που, όχι μόνο ακολουθούν τις τεχνολογικές τάσεις με γοργούς ρυθμούς, αλλά παράλληλα δια μορφώνουν την καταναλωτική συμπεριφορά.
Δεν είναι τυχαίο που φέτος προχώρησαν σε επιθετική διαφήμιση των δικτύων 4G. Η επέκταση των υψηλών ταχυτήτων πρόσβασης στο ίντερνετ θα συμβάλει ακόμα περισσότερο στην αύξηση του χρόνου που οι χρήστες μπαίνουν στο διαδίκτυο από τα κινητά τους. Και οι πωλήσεις των smartphones συνδέονται ευθέως με τη διείσδυση της κινητής ευρυζωνικότητας.
Διεθνώς παρατηρείται αύξηση 16,7% στην αγορά των «έξυπνων κινητών» τηλεφώνων κατά το α’ τρίμηνο του 2015, με τη Samsung να έχει την ηγετική θέση, σύμφωνα με στοιχεία της International Data Corporation (IDC).
Στη χώρα μας, με αυξημένες πωλήσεις smartphones έκλεισε το 2014, σύμφωνα με στοιχεία της αγοράς. Οι εταιρίες έδωσαν στη δημοσιότητα στοιχεία σχετικά με την κίνηση δεδομένων, ως εξής:
- Μια γενική εκτίμηση αναφέρει ότι το ποσοστό των χρηστών κινητής τηλεφωνίας που έχουν smartphone στην ελληνική αγορά στο τέλος του 2014 ήταν περίπου το 40% του συνόλου. Από αυτούς περίπου οι μισοί κάνουν χρήση προγραμμάτων δεδομένων.
- Σύμφωνα με την Cosmote η αύξηση στην κίνηση δεδομένων ήταν περίπου 50% το 2014.
- Βάσει στοιχείων της Vodafone στο τέλος Σεπτεμβρίου 2014 η αύξηση της κίνησης δεδομένων στους ενεργούς χρήστες data ξεπέρασε το 95% σε σχέση με τον Οκτώβριο 2013.
- Στο δίκτυο της Wind η αύξηση της χρήσης δεδομένων προσέγγισε το 80% σε ετήσια βάση ανά πελάτη (στοιχεία Σεπτεμβρίου 2014). Επίσης κατά 58% έχουν αυξήθηκαν οι πελάτες της Wind που έχουν smartphone και κάνουν χρήση Internet.
Πιο άνετοι οι χρήστες ίντερνετ για αγορά μέσω κινητού
Έχετε δει τη διαφήμιση στο μετρό της Αθήνας, που προβάλλει τη δυνατότητα αγοράς εισιτηρίων μέσω κινητού; Η κινητή εφαρμογή επιτρέπει την ασφαλή αποθήκευση των στοιχείων μιας τραπεζικής κάρτας από τον κάτοχο του κινητού. Η διαδικασία αγοράς του εισιτηρίου ολοκληρώνεται σε δευτερόλεπτα και χωρίς να χρειάζεται ο κάτοχος του κινητού να προμηθευτεί και να ακυρώσει χάρτινο εισιτήριο.
Δεν μπορεί κανείς να αμφισβητήσει ότι οι μεγάλες εταιρίες κάνουν το παν για να δώσουν τη δυνατότητα στον υποψήφιο πελάτη να αγοράσει με κάθε δυνατό τρόπο.
Για κάθε εταιρία, μικρή ή μεγάλη, είναι πολύ έξυπνη η απόφαση να επιταχύνει και να απλοποιήσει τα βήματα της αγοραστικής συμπεριφοράς.
Πολύ πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη από τον διεθνή διεκπεραιωτή πληρωμών, PayPal, και την Ipsos καταγράφει ότι το κινητό ηλεκτρονικό εμπόριο (mobile commerce) αναπτύσσεται με ρυθμό σχεδόν τρεις φορές ταχύτερα από την αύξηση του συνολικού ηλεκτρονικού εμπορίου.
Από το 2013 έως το 2016, ο μέσος σύνθετος ρυθμός ετήσιας ανάπτυξης πολλαπλών χωρών για το κινητό εμπόριο υπολογίζεται σε ποσοστό 42 τοις εκατό έναντι του 13 τοις εκατό για το e-commerce συνολικά (συμπεριλαμβανομένου του mobile commerce).
Η έρευνα, η οποία κατέγραψε τις κινητές αγοραστικές συνήθειες για πάνω από 17.500 καταναλωτές σε 22 χώρες, αποκαλύπτει σημαντικά στοιχεία για την κινητή αγοραστική συμπεριφορά και ένα λαμπρό μέλλον για το κινητό ηλεκτρονικό εμπόριο.
Τι άλλο να πούμε, εκτός από το ότι πλέον μπορεί να αγοράσει κανείς με ένα tweet! Σύντομα και ο Έλληνας δεν θα διστάζει να αγοράσει απευθείας από το κινητό του, ενώ ήδη συνηθίζει να συμπληρώνει φόρμες επικοινωνίας ή να καλεί το τηλέφωνο που βλέπει σε ένα website από το κινητό του.
Τα οφέλη από ένα mobile responsive website για τη μικρή επιχείρηση
Όπως είναι τα πράγματα σήμερα καμία μικρή επιχείρηση δεν δικαιολογείται να μην προλαβαίνει τις εξελίξεις στο ίντερνετ. Πραγματικά, δεν υπάρχει δικαιολογία, πέρα από τη στενομυαλιά, για να μην προλάβει ένας επιχειρηματίες τις εξελίξεις στο ίντερνετ και να μην προσεγγίσει τον υποψήφιο πελάτη όπου αυτός βρίσκεται.
Το ίντερνετ εκ των πραγμάτων ανοίγει νέους ορίζοντες και δίνει ίσες ευκαιρίες σε μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις παγκοσμίως. Ο κάθε μικροεπιχειρηματίας έχει τη δυνατότητα να προσεγγίσει το κοινό του δωρεάν ή με μια μικρή επένδυση με μεγάλη απόδοση (ROI), αν αξιοποιήσει το ίντερνετ.
Η κατασκευή mobile responsive website μπορεί να πραγματοποιηθεί σε πολύ προσιτές τιμές. Πρόκειται για μια επένδυση με υψηλό ROI, που μάλιστα εξοικονομεί χρήματα για την πλειονότητα των επιχειρήσεων. Πώς γίνεται αυτό;
Αν μια επιχείρηση έχει ιστοσελίδα που προσαρμόζεται στις κινητές συσκευές, εξαλείφει την ανάγκη για custom app για Android και iOS. Εκτός από την περίπτωση που υπάρχουν ειδικές απαιτήσεις για προηγμένες λειτουργίες, η επένδυση σε ένα responsive site εξασφαλίζει την αποτελεσματική προσέγγιση desktop και mobile χρηστών.
Μάλιστα, με τον τρόπο αυτό διατηρείται η συνοχή που επιδιώκουμε για το brand στα διάφορα μέσα, καθώς ό,τι βλέπει ο πελάτης από τον υπολογιστή βλέπει, με αυτόματη προσαρμογή, και από το κινητό του.
Επίσης, καταργούμε τη σπατάλη πόρων στη δημιουργία πρόσθετου περιεχομένου. Το υπάρχον περιεχόμενο (κείμενο, βίντεο, εικόνες κ.λπ.) του website κατεβαίνει κανονικά και στο κινητό ή το tablet. Η εμπειρία χρήστη παραμένει ακέραιη.
Όπως είναι σήμερα η κατάσταση των πραγμάτων στην Ελλάδα, όπου η πλειονότητα των sites έχει μείνει στάσιμη σε τεχνολογίες του χθες, εσείς έχετε τη δυνατότητα να προχωρήσετε σε μια οικονομική καινοτομία, την κατασκευή mobile responsive site, και να διακριθείτε από τον ανταγωνισμό.
Με ένα σύγχρονο site έχετε τα φόντα για να σας αναδείξει η Google στα αποτελέσματα αναζήτησης, ιδιαίτερα σε χρήστες που σερφάρουν από κινητές συσκευές. Με μια συμφέρουσα και διαχρονική επένδυση των χρημάτων σας, θα έχετε τη μέγιστη απόδοση από άποψη προσέγγισης του κοινού και μετατροπής τους σε πελάτες σας.
Websites κατάλληλα για κινητά
Στη Swift Minds χρησιμοποιούμε την πλατφόρμα WordPress για την κατασκευή του δικού σας mobile responsive website, προσαρμοσμένου στις ανάγκες και τις επιθυμίες σας. Το WordPress κατέχει ηγετική θέση παγκοσμίως στα CMS, προσφέρει ασφάλεια και άμεση προσαρμογή στις τεχνολογικές εξελίξεις, καθώς βελτιώνεται καθημερινά.
Μάλιστα, αν έχετε το site σας σε WordPress, όχι μόνο θα είναι mobile responsive αλλά θα έχετε και πλήρη ανεξαρτησία σχετικά με τη συνεργασία σας με developers.
Επομένως, σε σχέση με τα custom CMS που σας αναγκάζουν να συνεργάζεστε με συγκεκριμένες εταιρίες κατασκευής ιστοσελίδων, η πλατφόρμα που χρησιμοποιούμε διασφαλίζει ότι μπορείτε να συνεργαστείτε με όποιον website developer ή εταιρία κατασκευής ιστοσελίδων επιθυμείτε.
Δείτε τώρα το όφελος από τη συνεργασία μας για την κατασκευή του site σας.
3,273 total views, 1 views today