Σκέφτεστε να κάνετε επιχείρηση στο Ίντερνετ αλλά συνεχώς το αναβάλλετε; Θέλω να σας δείξω με αυτό το άρθρο ότι τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να ξεκινήσετε την επιχειρηματική σας δραστηριότητα, γιατί, πραγματικά, δεν έχετε τίποτα να χάσετε, αντιθέτως μπορείτε μόνο να κερδίσετε.
Ούτε καν τον προσωπικό σας χρόνο θα χάσετε, σε περίπτωση που όλα «πάνε στραβά», επειδή θα έχετε επενδύσει σε μια μοναδική εκπαιδευτική διαδικασία που θα σας έχει εξοπλίσει με πολλές γνώσεις και εμπειρία.
Γιατί όμως να μην πάνε τα πράγματα καλά; Όλα είναι ευνοϊκά αυτή τη στιγμή. Όχι ότι παλαιότερα δεν ήταν.
Πριν από 5 χρόνια, το 2009, φτιάξαμε το swiftminds.gr με σκοπό να παρουσιάσουμε τις υπηρεσίες μας, ώστε να μπορεί ο κόσμος να μας βρει στο Ίντερνετ. Πράγματι, μέσα σε μερικούς μόνο μήνες, ανεβάσαμε το site στις πρώτες θέσεις της Google για τον όρο «σύμβουλοι επιχειρήσεων». Σημειώνω ότι ακόμα και σήμερα το site παραμένει στην πρώτη σελίδα.
Και μάλιστα δεν είχαμε αντιληφθεί ότι το site έφτασε ψηλά, παρά μόνο όταν άρχισαν να «καταφθάνουν» στο γραφείο μας οι πρώτοι πελάτες από το Ίντερνετ. Να σημειώσω ότι τότε είχαμε επιλέξει ένα δωρεάν site builder που προσφέρει το TopHost.gr με τα πακέτα hosting.
Φαντάζεστε: Όχι τόσο μοντέρνα αισθητική, αλλά τη δουλειά του την έκανε. Το αποτέλεσμα ήταν επαγγελματικό και μάλιστα Search Engine Optimized.
Έκτοτε αναπτυχθήκαμε και με άλλα websites που εξυπηρετούν διαφορετικά business units, και μόνο θετικά αποτελέσματα είδαμε από τις κινήσεις μας στο web.
Μάλιστα, η ηλεκτρονική μας παρουσία ήταν η αφορμή να μας βρουν από τον εκδοτικό κλάδο, και να αποφασίσω να επενδύσω και στο χώρο του εντύπου.
Βλέπω σήμερα επιχειρήσεις που είναι πολύ πίσω στην ηλεκτρονική στρατηγική τους, και θα ήθελα πραγματικά να τους εξηγήσω -σε καθέναν από κοντά, αν γινόταν- πόσοι είναι οι πελάτες που χάνουν.
Για να δούμε όμως γιατί είναι τώρα η κατάλληλη στιγμή να κάνετε επιχείρηση στο Ίντερνετ.
1. Χαμηλό startup κεφάλαιο για επιχείρηση στο Ίντερνετ
Αν θέλετε να κάνετε επιχείρηση στο Ίντερνετ δεν θα χρειαστείτε παραπάνω από μερικές δεκάδες ευρώ για κατοχύρωση domain name και φιλοξενία του site σε server εταιρίας hosting. Στο TopHost.gr μπορείτε να εξασφαλίσετε domain και hosting σε ελληνικούς server για μεγαλύτερη ταχύτητα.
Για να στήσετε την πλατφόρμα σας, ακόμα και αν θέλετε ηλεκτρονικό κατάστημα, θα εγκαταστήσετε το δωρεάν CMS WordPress με δωρεάν theme και plugin.
Άρα το βασικό κόστος είναι μερικές δεκάδες ευρώ.
Φυσικά, αν θέλετε να πάρετε τη γρήγορη οδό και να εκπαιδευτείτε σε ό,τι χρειάζεται να γνωρίζετε για μάρκετινγκ στο Ίντερνετ, επαγγελματικό blogging και διαχείριση του WordPress και άλλων τεχνολογιών που μπορεί να σας δυσκολεύουν, τότε θα χρειαστεί να επενδύσετε κάτι παραπάνω.
Επίσης, αν έχετε budget, καλό είναι να διαθέσετε χρήματα για διαφήμιση PPC, όπως Google AdWords ή Facebook Ads, για να «τρέξουν» πιο γρήγορα οι πωλήσεις σας.
Όταν η δουλειά αναπτύσσεται, συστήνω να ξεκινήσετε ατομική επιχείρηση στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό για να είστε καθόλα νόμιμοι.
2. Χαμηλό το επιχειρηματικό ρίσκο μιας online επιχείρησης
Το κεφάλαιο χαμηλό, οι δαπάνες διαχείρισης της online επιχείρησης ελάχιστες, προσωπικό ή ιδιαίτερο εξοπλισμό δεν χρειάζεστε, αφού θα βάλετε την προσωπική δουλειά και τον υπολογιστή σας, επομένως το επιχειρηματικό ρίσκο είναι χαμηλό.
Για το χρόνο που θα επενδύσετε θα ανταμειφθείτε πλούσια με γνώση, εμπειρία και (λίγα ή απεριόριστα) χρήματα.
3. Ευνοϊκή τεχνολογία – το ebusiness πιο εύκολο από ποτέ
Το ebusiness είχε παλαιότερα υψηλά εμπόδια εισόδου νέων επιχειρηματιών, λόγω ακριβών τεχνολογιών, αλλά και δυσκολίας του καθενός από εμάς να μάθει τα εργαλεία του Ίντερνετ.
Σήμερα, οι τεχνολογίες, τα εργαλεία του WordPress και του Internet Marketing είναι τόσο εύκολα όσο να χρησιμοποιεί κανείς το Word και τα Windows.
Βεβαίως, αν τώρα ασχολείστε πρώτη φορά με τη δική σας επιχείρηση στο Ίντερνετ, έχετε να μάθετε πολλά, αλλά η καμπύλη γνώσης θα είναι γεωμετρικά ανερχόμενη.
Στις μέρες μας, ο καθένας μπορεί να μάθει πώς να στήσει μια πλήρη online επιχείρηση και να βγάλει τα πρώτα του χρήματα μέσα σε μερικές εβδομάδες.
Επίσης, έτοιμες λύσεις στο retail, όπως το ebay, το Amazon ή το ελληνικό papakishop και το Skroutz, σας επιτρέπουν μέσα σε λίγες ώρες να έχετε ανεβάσει το πρώτο σας προϊόν στο Ίντερνετ.
4. Οι τεχνικές Internet marketing έχουν δοκιμαστεί και ωριμάσει
Χρειάζεται όμως να γίνετε έμπορος; Όχι απαραίτητα. Το Ίντερνετ σας επιτρέπει με την ίδια ευκολία να πουλήσετε υπηρεσίες.
Αξιοποιώντας τις τεχνικές και τα εργαλεία του online marketing, όπως content marketing, online branding, social media marketing και email marketing, μπορείτε να προσελκύσετε ενδιαφερόμενους στην ηλεκτρονική πλατφόρμα σας στο λεπτό.
Σίγουρα το ηλεκτρονικό μάρκετινγκ θα περιλαμβάνει πάντα το στοιχείο του trial end error.
Όμως, τα τελευταία είκοσι περίπου χρόνια έχουν δοκιμαστεί πολλές τεχνικές του παραδοσιακού μάρκετινγκ, και άλλες, καινοτόμες, και έχουν ωριμάσει εκείνες που αποδίδουν, ώστε να μετατρέψετε τους επισκέπτες του site σας σε πιστούς πελάτες.
5. Όλοι αναζητούμε προσφορές στο Ίντερνετ
Σήμερα περισσότερο από ποτέ, λόγω τεχνολογικών εξελίξεων αλλά και οικονομικής κρίσης, όλοι μπαίνουμε στο Ίντερνετ σπάνια ή συχνότερα για να συγκρίνουμε τιμές πριν αγοράσουμε κάτι.
Αυτό σημαίνει: Περισσότερα ζευγάρια μάτια πάνω στο προϊόν ή την υπηρεσία σας. Μεγαλύτερη έκθεση στα μάτια του καταναλωτή από ό,τι παλαιότερα ίσον περισσότερες ευκαιρίες για πώληση.
6. Έχουμε πλέον συνηθίσει τις αγορές από το Ίντερνετ
Φόβοι ή αμφιβολίες πριν την αγορά μειώνονται συνεχώς, καθώς οι καταναλωτές έχουν συνηθίσει πια τις online αγορές. Σε αυτό βοήθησε σίγουρα η εξάπλωση των πιστωτικών καρτών τα προηγούμενα χρόνια αλλά και η επέκταση της διάθεσης ταξιδιωτικών και ψυχαγωγικών υπηρεσιών μέσω Ίντερνετ.
Site όπως το Groupon, ταξιδιωτικά site και πλατφόρμες αγοράς εισιτηρίων έχουν βοηθήσει τον καταναλωτή να αισθάνεται μεγαλύτερη οικειότητα με τη χρήση της πιστωτικής του ηλεκτρονικά.
Όλο και περισσότεροι χρησιμοποιούν το Internet για τις αγορές τους. Σύμφωνα με την έρευνα της Eurostat για το 2012, το 36% των Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου κάνει αγορές online.
Μάλιστα, το 2013 έκλεισε με αύξηση άνω του 25% στον τζίρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, βάσει στοιχείων του Skroutz.gr.
7. Διευρυμένη πρόσβαση στο Ίντερνετ από κινητά και tablet
Η ευκολία που έχει πλέον ο χρήστης στην αναζήτηση προϊόντων και αγορά από ιντερνετικές επιχειρήσεις ευνοείται ακόμα από την ανεμπόδιστη πρόσβαση στο Ίντερνετ από το κινητό ή το tablet του.
Η μεγάλη αλλαγή που έχει συντελεστεί στο πώς και πόσο συχνά μπαίνουμε στο Ίντερνετ έχει επηρεαστεί από πολλές παραμέτρους, όπως: ευκολότερα και φθηνότερα smartphones, μαζική διαφήμιση tablet στους καταναλωτές, φθηνότερο 3G και υψηλότερες ταχύτητες από παλιά, επέκταση δικτύων δωρεάν Wi-Fi, καθημερινή χρήση social media από φορητές συσκευές, συμβατότητα mobile browser, ασφαλή πρωτόκολλα και apps.
8. Υπάρχει ζήτηση online που δεν ικανοποιείται
Το μέλλον προβλέπεται ιδιαίτερα προσοδοφόρο για όσους δραστηριοποιούνται online και χτίζουν σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό τους.
Αυτή τη στιγμή η ζήτηση για προϊόντα και υπηρεσίες (όπως φαίνεται από αναζητήσεις σε μηχανές σαν το Google και το Skroutz) είναι μεγάλη.
Δεν σημαίνει ότι όσοι αναζητούν αγοράζουν τελικά online. Φαίνεται όμως ότι υπάρχει δρόμος για να φτάσουμε το 59% του μέσου όρου των Ευρωπαίων που αγοράζει ηλεκτρονικά (Eurostat, στοιχεία 2012).
Γιατί αναζητούμε αλλά δεν αγοράζουμε; Πολλοί οι λόγοι, όμως ένας ο οποίος είναι υπό τον έλεγχο των online επιχειρηματιών είναι το πόσο αποτελεσματικό είναι το website τους.
Είναι στα χέρια τους να φτιάξουν ένα ασφαλές site που εμπνέει εμπιστοσύνη, να δώσουν έμφαση στην ποιότητα και στις ανταγωνιστικές τιμές, να αναπτύξουν μια πλατφόρμα φιλική προς το χρήστη και με προηγμένες λειτουργίες και να χτίσουν περιεχόμενο που καλλιεργεί τη σχέση μεταξύ πελάτη και brand.
Επίσης σε αρκετούς κλάδους, αλλά και ολόκληρους τομείς της οικονομίας, όπως η παροχή υπηρεσιών, δεν υπάρχει ακόμα έντονος ανταγωνισμός, και όσοι μπουν πρώτοι στον ηλεκτρονικό επιχειρηματικό στίβο θα ευνοηθούν.
9. Η εκπαίδευση ποτέ δεν πεθαίνει
Ακόμα και αν δεν έχετε ιδέα για το τι προϊόν ή υπηρεσία να πουλήσετε, η παροχή εκπαίδευσης μπορεί να είναι η λύση για εσάς.
Σίγουρα έχετε γνώσεις και εμπειρία που μπορούν να ωφελήσουν και άλλους ανθρώπους. Μπορεί να τις έχετε από την καριέρα, τις σπουδές ή την κατάρτισή σας, το χόμπι σας. Όσα γνωρίζετε υπάρχουν άνθρωποι που ζητούν να μάθουν.
Γιατί λοιπόν να μην μετατρέψετε όσα βρίσκονται στο μυαλό σας σε ένα εκπαιδευτικό προϊόν; Μπορεί να είναι ebook σε pdf μορφή, εκπαιδευτικό video, αρχείου ήχου mp3, παρουσίαση σε Powerpoint ή ακόμα μπορείτε να φτιάξετε ένα συνδρομητικό site, δηλαδή μια online εκπαιδευτική κοινότητα, αν έχετε πλούσιο υλικό.
Διαβάστε εδώ περισσότερα: Τι επιχείρηση να κάνετε στο Ίντερνετ.
10. Δεν υπάρχει καλύτερη στιγμή να ξεκινήσετε από το τώρα
Θα μου πείτε: «Είναι τα πράγματα online τόσο ευνοϊκά όσο τα παρουσιάζεις;» Ναι, απαντώ, πραγματικά είναι. Είναι η καταλληλότερη από ποτέ στιγμή για να κάνετε επιχείρηση στο Ίντερνετ.
Και να υπάρχουν δυσκολίες (τεχνολογικές, καταναλωτικές συμπεριφορές, χαμηλό διαθέσιμο εισόδημα, κ.λπ.), αν βλέπετε μόνο αυτές ή εστιάζετε σε αυτές, πείτε μου: Θα είναι ποτέ τα πράγματα ιδανικά για έναν επιχειρηματία; Θα εξαφανιστούν ποτέ οι δυσκολίες;
Για οτιδήποτε διαρκώς αναβάλλουμε στη ζωή, το τώρα είναι η πιο κατάλληλη στιγμή να ξεκινήσουμε.
2,954 total views, 1 views today