Αν ψάχνετε ιδέες για τι επιχείρηση να κάνετε στο Ίντερνετ με σκοπό να βγάλετε χρήματα, η απάντηση βρίσκεται μέσα σας.
Τότε γιατί να διαβάσετε αυτό το άρθρο; Προχωρήστε παρακάτω και θα καταλάβετε.
Όποια δουλειά και να κάνετε, είναι απαραίτητο να σας αρέσει, για να την κάνετε καλά και να κερδίζετε χρήματα. Αυτό εννοώ ότι η απάντηση βρίσκεται μέσα σας. Μόλις βρείτε τι σας ενθουσιάζει, μπορείτε να ακολουθήσετε το μοντέλο του niche blogging, το οποίο είναι το πιο αποτελεσματικό για μια βιώσιμη επιχείρηση στο Ίντερνετ.
Τι επιχείρηση να κάνετε στο Ίντερνετ
Μελετώντας για πάνω από τρία χρόνια τα διάφορα εισοδηματικά μοντέλα στο Ίντερνετ, έχω καταλήξει ότι, αν θέλετε μια σοβαρή και κερδοφόρο απασχόληση στο Ίντερνετ, που δεν απαιτεί υψηλό αρχικό κεφάλαιο ούτε ιδιαίτερη τεχνογνωσία, η απάντηση είναι να φτιάξετε το δικό σας niche blog. Είναι ένα μοντέλο online επιχείρησης που θα σας εξασφαλίσει κέρδη, όχι μόνο σύντομα αλλά και σε βάθος χρόνου. Είναι μια επιχείρηση που θα στήσετε με σχεδόν μηδενικό κόστος, αλλά πλήρως επαγγελματική εικόνα, για την οποία θα είστε περήφανοι.
Θα εξηγήσω τι είναι ένα niche blog, πώς θα αποφασίσετε ποια δραστηριότητα να επιλέξετε και ποιες πηγές εισοδήματος θα έχετε. Να τονίσω, όμως, ότι αν ψάχνετε το γρήγορο κέρδος χωρίς να κοπιάσετε, η λύση δεν είναι εδώ -ή μάλλον δεν είναι πουθενά.
Πώς ένα niche blog βγάζει χρήματα
To επιχειρηματικό μοντέλο για niche blogging περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός site με περιεχόμενο εστιασμένο σε ένα συγκεκριμένο τμήμα της αγοράς, καθώς και τη δημιουργία εσόδων από την πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών, ή ακόμα και από την πώληση διαφημιστικού χώρου.
Άρα πρόκειται για το site ενός επαγγελματία blogger, το οποίο εστιάζει στην παροχή περιεχομένου για ένα υπό-τμήμα της αγοράς. Το πληροφοριακό ή εκπαιδευτικό περιεχόμενο στοχεύει στο να ικανοποιήσει τις ανάγκες των ανθρώπων που ανήκουν στο συγκεκριμένο τμήμα της αγοράς, και να καταστήσει το blog το σημείο αναφοράς στο Ίντερνετ για το εξειδικευμένο αυτό θέμα.
Καθώς, λοιπόν, πρόκειται για ένα εξειδικευμένο site, ένα niche blog προσελκύει επισκέπτες με organic traffic, δηλαδή εμφανιζόμενο υψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης Google. Επίσης, μπορεί να προσελκύει πελάτες μέσα από τα social media, έχοντας links σε άλλα sites, μέσω διαφήμισης κ.λπ. Συνήθως, όμως, τα niche site στηρίζονται στη δωρεάν προσέλκυση επισκεπτών μέσα από τις μηχανές αναζήτησης.
Το niche blog μπορεί να μετατραπεί σε μία πολύ προσοδοφόρο επιχείρηση, και μάλιστα με πιστούς πελάτες που θα πραγματοποιούν επαναλαμβανόμενες αγορές.
Σημαντικό είναι, για το σκοπό αυτό, το ποιοτικό, αξιόπιστο και ενδιαφέρον περιεχόμενο, έτσι ώστε το blog να αποτελεί την κορυφαία πηγή πληροφοριών σχετικά με το niche. Μέσω του ποιοτικού περιεχομένου, αλλά και τη διάθεση του επαγγελματία blogger να βοηθήσει και να προσφέρει πραγματικό όφελος στους αναγνώστες του, χτίζεται μια σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ του blog και των δυνητικών πελατών.
Κρίσιμης σημασίας για την κερδοφορία αυτού του τύπου online επιχείρησης είναι η δημιουργία ενός sales funnel, δηλαδή μιας ακολουθίας σταδίων που θα μετατρέψουν τον επισκέπτη του site σε δυνητικό πελάτη (lead) και στη συνέχεια σε πελάτη.

Ενδεικτικό sales funnel (αγγλικά)
Το sales funnel αυτοματοποιείται σε κάθε στάδιό του με τα κατάλληλα εργαλεία (π.χ. email autoresponders, online διαχείριση πληρωμών, αυτόματη παράδοση ενός ψηφιακού προϊόντος στον πελάτη). Έτσι, ο κύριος όγκος της δουλειάς για τον online επιχειρηματία -εκτός από τη δημιουργία του προϊόντος- είναι στο σχεδιασμό και το στήσιμο του sales funnel, για να απολαμβάνει στη συνέχεια τα κέρδη από το σύστημα που θα δουλεύει μόνο του, να έχει δηλαδή παθητικό εισόδημα.
Τι θα πουλάει η επιχείρησή σας στο Ίντερνετ
Τι είναι όμως αυτό που θα πουλήσει ο online επιχειρηματίας στους πιστούς αναγνώστες του;
Ένα niche blog στηρίζεται, συνήθως, στην πώληση ψηφιακών προϊόντων (digital products) ή info products, όπως λέγονται.
Τα info products είναι το αποτέλεσμα πνευματικής εργασίας του blogger, και μπορεί να έχουν τη μορφή ebook, σύντομου κειμένου σε pdf, video, ηχητικού (π.χ. mp3), ενός προγράμματος (software), μιας εφαρμογής στο Ίντερνετ (cloud app) ή μπορεί να είναι καθετί που θα παραδοθεί στον πελάτη ηλεκτρονικά.
Το κάθε ψηφιακό προϊόν περιέχει πληροφοριακό ή εκπαιδευτικό υλικό που απαντάει στις ανάγκες του αναγνωστικού κοινού του blog, δηλαδή των πελατών. Επομένως, δημιουργείται από τον online επιχειρηματία (ή από τρίτους, μέσω outsourcing) με οδηγό τις ανάγκες του πελάτη, το όφελος και την προστιθέμενη αξία που θα προσφέρει το προϊόν.
Όταν μιλάμε για έναν επαγγελματία blogger, αναφερόμαστε λοιπόν σε έναν επιχειρηματία ο οποίος διαθέτει επαγγελματισμό, όρεξη για συστηματική δουλειά, αγαπάει αυτό που κάνει, δίνει έμφαση στην ποιότητα και έχει πάντα στο μυαλό του τον πελάτη και τις ανάγκες του.
Πολλοί niche bloggers, προσθέτουν στο εισοδηματικό τους μοντέλο, τη μεταπώληση ψηφιακών προϊόντων που έχουν δημιουργήσει άλλοι (affiliate μοντέλο εσόδων) ή την πώληση διαφημιστικού χώρου, απευθείας σε διαφημιζόμενους ή μέσω Google AdSense.
Κάποιοι επίσης έχουν έσοδα από δωρεές ή χορηγίες, αν είναι διατεθειμένοι να το κυνηγήσουν και να κάνουν online PR.
►Διαβάστε ακόμα> Επιχείρηση μέσω Internet: Όσα πρέπει να γνωρίζετε
Πώς θα επιλέξετε τι επιχείρηση να κάνετε στο Ίντερνετ
Ας δούμε λίγο πώς θα επιλέξετε τον κλάδο και τη συγκεκριμένη δραστηριότητα της επιχείρησης που θα φτιάξετε στο Ίντερνετ.
Όπως ανέφερα και στην αρχή, θεωρώ ότι αυτό που θα κάνετε χρειάζεται να σας αρέσει. Ακόμα καλύτερα: να έχετε πάθος γι’αυτό.
Πιθανώς γνωρίζετε ήδη τι σας αρέσει να κάνετε με πολλή όρεξη. Αν όχι, κοιτάξτε μέσα σας, χωρίς να αφήνετε περιοριστικές σκέψεις να σας επηρεάζουν. Αναζητήστε τι είναι αυτό που σας κάνει να χαμογελάτε, να νιώθετε χαρούμενοι και περήφανοι για τον εαυτό σας.
Τι επιχείρηση να κάνω στο Ίντερνετ; Αυτό που σας αρέσει μπορείτε να το κάνετε online επιχείρηση.
Προσέξτε όμως: Αν θέλετε να πάρετε τον πιο ασφαλή δρόμο, και όχι να μπείτε σε μια αγορά που πρέπει να εκπαιδεύσετε τον καταναλωτή, μπείτε σε μια ώριμη αγορά. Επιλέξτε μια αγορά που υπάρχει ήδη ζήτηση και είναι αποδεδειγμένο ότι ο καταναλωτής πληρώνει για απόκτηση προϊόντων.
Τα στοιχεία που θα αναζητήσετε είναι:
- Υψηλή ζήτηση σε offline προϊόντα. Αναζητήστε στοιχεία σε εφημερίδες, Ίντερνετ, ΕΛΣΤΑΤ κ.λπ. για έρευνες/στατιστικές σχετικά με τη ζήτηση προϊόντων και υπηρεσιών στο συγκεκριμένο κλάδο που σας ενδιαφέρει.
- Διαφημιζόμενοι στο Google AdWords. Γράψτε μια σχετική αναζήτηση στο Google, και δείτε αν εμφανίζονται πολλές και διαφορετικές διαφημίσεις. Τις περισσότερες φορές, αν κάποιοι πληρώνουν για διαφήμιση, σημαίνει ότι έχουν και κέρδος. Λέω «τις περισσότερες φορές», γιατί δυστυχώς πολλοί «χαρίζουν» τα χρήματά τους στη Google, χωρίς να απευθυνθούν σε κάποιον γνώστη του Google AdWords.
- Μεγάλος όγκος αναζητήσεων. Μπείτε στην εφαρμογή Keyword Planner (δωρεάν) του Google AdWords. Μέσα από εκεί, βρείτε πρώτα ιδέες για σχετικές λέξεις-κλειδιά, και, στη συνέχεια, εκτιμήστε τον όγκο των μηνιαίων αναζητήσεων. Γενικά, σε μια ώριμη αγορά και εκτός κάποιων ειδικών περιπτώσεων, όσο μεγαλύτερος ο αριθμός των ανθρώπων που αναζητούν κάτι, τόσο μεγαλύτερη η ζήτηση, τόσο το καλύτερο.
- Δυνατότητα να φτάσει το blog σας στις πρώτες θέσεις αποτελεσμάτων του Google. Σκοπός είναι η online επιχείρησή σας να είναι ορατή στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων Google, για να έχετε δωρεάν οργανική επισκεψιμότητα. Ψάχνοντας με τη βασική λέξη-κλειδί που αφορά το προϊόν σας ή το πρόβλημα που πάτε να επιλύσετε, θα δείτε ποια site εμφανίζονται αυτή τη στιγμή στην πρώτη σελίδα. Υπάρχουν μέθοδοι να εκτιμήσετε πόσο εφικτό είναι να τα ξεπεράσετε.
- Δείτε αν έχουν υψηλή «βαθμολογία» από το Google, ελέγχοντας το page rank με κάποιο δωρεάν εργαλείο στο Ίντερνετ. Το page rank υπολογίζεται από έναν αλγόριθμό που η Google χρησιμοποιεί για την κατάταξη των sites. Όσα πιο πολλά sites με υψηλό page rank στην πρώτη σελίδα, τόσο πιο δύσκολη η δουλειά σας.
- Ελέγξτε αν κάποια από τα site που εμφανίζονται είναι blogs που φιλοξενούνται σε wordpress.com, tumblr.com ή blogspot.com, και όχι self-hosted. Αυτό θα είναι υπέρ σας, γιατί τέτοια third-party-hosted blogs μπορείτε να τα ξεπεράσετε πιο εύκολα.
- Ελέγξτε αν η πρώτη σελίδα του Google κατακλύζεται από παλιά site, μεγάλων εταιριών, με δυνατό όνομα. Αυτό θα κάνει δυσκολότερη τη θέση σας.
Τι επιχείρηση να κάνω στο Ίντερνετ;
Όπως βλέπετε, λοιπόν, για να απαντηθεί το ερώτημα «τι επιχείρηση να κάνω στο Ίντερνετ;» χρειάζεται να εξετάσουμε τα ίδια βασικά θέματα με αυτά που θα εξετάζαμε πριν ξεκινήσουμε μια παραδοσιακή επιχείρηση:
- Τι μου αρέσει να κάνω
- Ποια θα είναι η στρατηγική μου (εστίαση – niche)
- Τι έχει ζήτηση
- Για ποιο προϊόν πληρώνουν οι καταναλωτές
- Ποιες ανάγκες έχει ο τυπικός πελάτης μου
- Τι θα πουλάω – Από πού θα έρχονται τα έσοδα
- Πόσο έντονος είναι ο ανταγωνισμός
Εδώ, για παράδειγμα, δεν μας απασχόλησε τι ποσό θα επενδύσετε, επειδή το κόστος για να στήσετε τη δική σας online επιχείρηση είναι πολύ χαμηλό, και μη συγκρίσιμο με μια παραδοσιακή επιχείρηση. Επίσης, δεν αναφέρθηκα στο περιθώριο κέρδους, διότι, με εξαίρεση το ηλεκτρονικό εμπόριο, η επιχείρηση που παρέχει υπηρεσίες ή ψηφιακά προϊόντα έχει πολύ υψηλό περιθώριο κέρδους. Ο βασικός παράγοντας κόστους είναι η αξία της προσωπικής σας εργασίας.
Αν το έχετε πάρει απόφαση να «δοκιμάσετε την τύχη σας» στο Ίντερνετ, ακολουθώντας όμως τη δοκιμασμένη οδό, ακόμα και αν δεν ξέρετε τι επιχείρηση να κάνετε online, ελάτε μαζί μου στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Pro Blogger.
19,219 total views, 1 views today