Η δημιουργία και πώληση ψηφιακών αγαθών είναι η σύγχρονη τάση στο ebusiness. Καθώς οι καταναλωτές είναι όλο και περισσότερο χρόνο «δικτυωμένοι», αγοράζουν όλο και συχνότερα προϊόντα τα οποία μπορούν να παραδοθούν σε φορητή συσκευή.
Για παράδειγμα, αγοράζουν τραγούδια από το iTunes τα οποία αυτόματα κατεβαίνουν στο iPhone. Αγοράζουν παιχνίδια για Android smartphone. Κατεβάζουν βιντεομαθήματα στο laptop τους. Αγοράζουν ebooks για να τα διαβάζουν από το tablet ή το Kindle (συσκευή ανάγνωσης ebook από την Amazon).
Όλα τα παραπάνω είναι παραδείγματα digital products ή infoproducts που πλέον κατακλύζουν την αγορά και παρουσιάζουν τεράστια περιθώρια κέρδους.
Τα περιθώρια κέρδους στα πληροφοριακά προϊόντα είναι τόσο μεγάλα, γιατί το κόστος παραγωγής ελαχιστοποιείται ενώ μεγιστοποιείται η δυνατότητα να φτάσουν τα προϊόντα σε απεριόριστο κοινό. Το πρώτο κυρίως γιατί δεν υπάρχουν υλικά κατασκευής, και το δεύτερο γιατί διατίθενται μέσω Ίντερνετ.
Φαίνεται ξεκάθαρα εδώ και χρόνια ότι η άντληση γνώσης και πληροφορίας μετατίθεται σιγά σιγά από τα έντυπα στα ηλεκτρονικά μέσα. Το βιβλίο γίνεται ebook, το cd μουσικής γίνεται συλλογή αρχείων mp3, το εκπαιδευτικό DVD αρχείο mp4 στον υπολογιστή.
Άμεσα και έμμεσα έσοδα από digital products
Στο πλαίσιο αυξανόμενης ζήτησης, τα ψηφιακά προϊόντα μπορούν να αποτελέσουν σημαντική πηγή εσόδων για κάθε επιχείρηση, άμεσα ή έμμεσα.
Τα άμεσα έσοδα θα έρθουν από την online πώληση ebooks, video courses κ.λπ.
Τα έμμεσα έσοδα θα έρθουν αν χρησιμοποιήσει η επιχείρηση ένα δωρεάν ebook ή βίντεο ως «αντάλλαγμα» για να της δώσει ο επισκέπτης του site το email του, ώστε στη συνέχεια να επικοινωνεί μαζί του και, επομένως, να έχει τη δυνατότητα να του προωθήσει προϊόντα ή υπηρεσίες.
Σε κάθε περίπτωση, η δημιουργία ψηφιακών προϊόντων είναι μια πρακτική που συστήνεται από τους internet marketers διεθνώς. Είναι μια κίνηση που χρειάζεται να κάνετε άμεσα, προς όφελος της επιχείρησής σας.
Αυτή η σύγχρονη κατηγορία προϊόντων είναι κατάλληλη για την επιχείρησή σας είτε δραστηριοποιείστε στην παροχή υπηρεσιών, είτε στο εμπόριο ή ακόμα σε παραγωγικό κλάδο.
Τι θέμα θα έχει το infoproduct
Τι θέμα θα μπορούσε να έχει το ψηφιακό προϊόν σας; Οτιδήποτε εκπαιδεύει τον πελάτη σας, δίνει απάντηση σε ένα σημαντικό ερώτημά του ή παρέχει τη λύση για ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει.
Δωρεάν ή επί πληρωμή ένα ebook μπορεί να περιλαμβάνει κάτι από τα παρακάτω ενδεικτικά παραδείγματα:
Εκπαίδευση πάνω στο αντικείμενο των υπηρεσιών σας.
Π.χ. Λογιστής-φοροτεχνικός: Πώς να ελαχιστοποιήσετε το φόρο εισοδήματος. Διαιτολόγος: Η σωστή διατροφή στην εφηβεία. Καθηγητής αγγλικών: Ασκήσεις γραμματικής για αρχάριους. Ψυχολόγος: Συμβουλές αυτο-παρακίνησης. Έμπορος υποδημάτων: Πώς να διαλέξετε άνετα παπούτσια. Έμπορος ειδών γραφείου: Πώς να οργανώσετε το γραφείο σας. Έμπορος διακοσμητικών ειδών: Ιδέες διακόσμησης για μικρά διαμερίσματα. Παραγωγός κρασιού: Πώς να ξεχωρίσετε το καλό κρασί. Αρτοποιός: Συνταγές για τη δική σας χορτόπιτα. Επιπλοποιός: Πώς να κάνετε τις παλιές καρέκλες σαν καινούργιες.
Αυτά είναι μερικά παραδείγματα θεμάτων για ψηφιακά προϊόντα που μπορούν να αναπτυχθούν σε διαφορετικούς κλάδους.
Εξειδικευμένη απάντηση σε ερώτημα.
Π.χ. Εταιρία logistics: Τρία πράγματα που πρέπει να προσέξετε σε κάθε εμπορική συμφωνία. Χημικό εργαστήριο: Πώς να διασφαλίσετε ότι το νερό που πίνετε είναι καθαρό. Εταιρία courier: Πώς να μειώσετε κατά 20% τα έξοδα επικοινωνίας της επιχείρησής σας. Χονδρέμπορος ανδρικών ρούχων: Οι τάσεις της ανδρικής μόδας την άνοιξη 2015. Διανομέας ηλεκτρικών συσκευών: Πώς θα διαμορφωθεί η αγορά λευκών συσκευών στην Ελλάδα το 2015. Master franchisee: Πώς να προωθήσετε αποτελεσματικά τα προϊόντα μέσα στο κατάστημα. Βιομηχανία στρωμάτων: Νέες τεχνολογίες και υλικά στα στρώματα ύπνου.
Αυτά είναι κάποια ενδεικτικά παραδείγματα για πιο εξειδικευμένες περιπτώσεις επιχειρήσεων, που αναδεικνύουν το γεγονός ότι σε όλους τους κλάδους υπάρχει η δυνατότητα αξιοποίησης των ψηφιακών προϊόντων για το εταιρικό μάρκετινγκ.
Do-it-yourself λύση σε πρόβλημα.
Π.χ. Web expert: Πώς να διπλασιάσετε την επισκεψιμότητα του site σας. Γιατρός: Αντιμετωπίστε αποτελεσματικά το διαβήτη. Δικηγόρος: Όσα πρέπει να γνωρίζετε για τις νομικές συνέπειες από το διαζύγιο. Φιλόλογος: 10 βήματα για να πάρετε άριστα στην έκθεση. Έμπορος γυναικείων ενδυμάτων: Ό,τι χρειάζεται να γνωρίζετε για να κρατήστε ζωντανά τα χρώματα των ρούχων σας. Έμπορος υπολογιστών. Αναβαθμίστε τον υπολογιστή σας με €100. Ανθοπώλης: Πώς θα διατηρήσετε τα άνθη φρέσκα περισσότερες ημέρες. Παραγωγός καλλυντικών: Πώς να ενυδατώσετε τέλεια το πρόσωπό σας σε μια νύχτα. Παραγωγός φωτιστικών: Πώς να επιτύχετε ξεκούραστο φωτισμό στο σαλόνι σας.
Αυτά είναι ακόμα μερικά τυχαία παραδείγματα ψηφιακών προϊόντων που «προϊοντοποιούν» μια υπηρεσία, καθοδηγώντας τον πελάτη πώς να κάνει κάτι μόνος του, βήμα βήμα. Ομοίως μπορείτε να βρείτε ιδέες και για τη δική σας δραστηριότητα.
Τα οφέλη από τη διάθεση ψηφιακών προϊόντων
Τα ψηφιακά ή πληροφοριακά προϊόντα, έστω και αν επιλέξει η επιχείρηση να μην τα πουλήσει, γιατί εκτιμά ότι αυτό δεν ταιριάζει στην προϊοντική στρατηγική της, μπορεί να τα παρέχει δωρεάν, με σκοπό το lead generation.
Επομένως, η δημιουργία και διάθεση ψηφιακών προϊόντων μπορεί να ωφελήσει την επιχείρησή σας με πολλούς τρόπους, οι πιο σημαντικοί από τους οποίους είναι η παρακάτω:
- Διάδοση του brand, αύξηση αναγνωρισιμότητας.
- Χτίσιμο authority και κύρους τόσο για εταιρικά όσο και για personal brands).
- Αύξηση αριθμού υποψήφιων πελατών (lead generation).
- Ανάδειξη επαγγελματικής εμπειρίας και τεχνογνωσίας.
- Αύξηση της επισκεψιμότητας του site.
- Δημιουργία σχέσης εμπιστοσύνης με ενδιαφερόμενους που δεν γνωρίζουν την εταιρία.
- Αύξηση πωλήσεων μέσω της έμμεσης ανάδειξης των προϊοντικών χαρακτηριστικών.
- Εκπαίδευση των καταναλωτών σε νέες χρήσεις των υφιστάμενων προϊόντων.
- Εκπαίδευση των καταναλωτών σε νέα προϊόντα που δεν έχουν συνηθίσει ή δεν κατανοούν.
- Φιλτράρισμα των αρχικά ενδιαφερόμενων μέσα από ένα sales funnel, ώστε τελικά να αναδεικνύονται οι πιο πρόθυμοι για αγορά.
- Πωλήσεις και εξυπηρέτηση παραγγελιών χωρίς να παίζει ρόλο η γεωγραφική απόσταση, άρα διεύρυνση του πελατολογίου.
- Βελτίωση του content marketing με σκοπό την διάδοση των αξιών και της εικόνας που επικοινωνεί το brand.
Η γνώμη σας!
Τι ψηφιακό προϊόν θα μπορούσατε να δημιουργήσετε για τη δική σας επιχείρηση; Ποιο θέμα ενδιαφέρει τους πελάτες σας; Τι λύσεις σας ζητούν; Γράψτε μας παρακάτω στα σχόλια.
Αν θέλετε να μάθετε πώς θα δημιουργήσετε digital goods για τη δική σας επιχείρηση, διαβάστε νέο ebook Κερδίστε χρήματα από ψηφιακά προϊόντα.
3,542 total views, 1 views today
Έχω μακροχρόνια εμπειρία και γνώσεις στους τομείς IT. Logistics & Management
Ότι αναφέρετε στο site σας μοιάζει δελεαστικό και αν και επιφυλακτικός (έως και καχύποπτος) σε παρόμοια sites, μπορώ να πω ότι μου κεντρίσατε το ενδιαφέρον και αποφάσισα να κάνω μία δοκιμή μαζί σας.
Νικόλαε, είναι λογικό να είσαι επιφυλακτικός! Κι εγώ είμαι ακόμα και σήμερα με άλλα sites και marketers. Πάντως, ό,τι γράφω το πιστεύω και το έχω δοκιμάσει. Θα χαρώ να συνεργαστούμε και να σε βοηθήσω στην πράξη.