Η νέα κυβέρνηση έχει μέχρι στιγμής δημιουργήσει ένα κύμα αντιδράσεων και δημοσιότητας, όχι μόνο για τις πολιτικές αλλά και για τις ενδυματολογικές επιλογές.
Και -όπως γνωρίζουμε- η εκτεταμένη δημοσιότητα αποτελεί θετικό στοιχείο για ένα brand.
Θα ήθελα να διερευνήσω σε αυτό το άρθρο συνοπτικά τα μαθήματα που μπορούμε να πάρουμε από την κυβέρνηση για το branding μιας επιχείρησης.
Το διεθνές brand «Varoufakis»
Ο πρωθυπουργός, τα λοιπά στελέχη της κυρίαρχης παράταξης και ιδιαίτερα ο κ. Βαρουφάκης έχουν ένα ιδιαίτερο στυλ, κόντρα στο κατεστημένο. Μάλιστα, το στυλ του κ. Βαρουφάκη έχει ιδιαίτερη σημασία, γιατί, καθώς μεταβαίνει όλο αυτό το διάστημα στο εξωτερικό για συνομιλίες, προβάλλεται και σχολιάζεται ιδιαίτερα από τα παραδοσιακά μέσα αλλά και στα social media.
Συγκεκριμένα, έχει δημιουργηθεί ένας πρωτοφανής μύθος γύρω από το όνομά του. Έχουν εμφανιστεί φανατικές του θαυμάστριες, έχουν δημιουργηθεί έξυπνα φωτομοντάζ, ακόμα και ανέκδοτα για τον Υπουργό.
Με άλλα λόγια έχει προκαλέσει ένα ντόρο αξιοζήλευτο από οποιοδήποτε προσωπικό ή προϊοντικό brand.
Μέσα σε μόλις μερικές εβδομάδες από την ανάληψη καθηκόντων της νέας κυβέρνησης, διεθνές μέσο τον ονομάζει «the most interesting man in the world». Άρα τον έχει αναγάγει σε παγκόσμιο brand.
Θα χαρακτήριζα το στυλ και την εμφάνιση του Υπουργού, χαλαρή και casual, το πρόσωπό του εκπέμπει παράλληλα σοβαρότητα, χιούμορ και αυτοπεποίθηση. Η γλώσσα του σώματος υποστηρίζει την εικόνα της άνεσης και της αυτοπεποίθησης.
Αντιμετωπίζει τους συνομιλητές του με τόλμη και και έχει απλότητα αλλά και παράλληλα δυναμική και σπιρτάδα στην επικοινωνία του.
Έχει επιδείξει ταχύτητα στην υλοποίηση συναντήσεων με τους εταίρους και σταθερότητα στις απόψεις για τα ελληνικά θέματα και στο όραμα για τους ευρωπαϊκούς λαούς.
Η φωνή του βγάζει μια σιγουριά και πάθος που δείχνει ότι πιστεύει σε αυτό που λέει και ότι ξέρει τι θέλει.
Η εικόνα που προβάλλει είναι σύγχρονη και διαφορετική από τις ενδυματολογικές επιλογές που κατά κανόνα κάνουν οι πολιτικοί.
Το ντύσιμό του είναι αυθεντικό, ξεφεύγει από την ομοιομορφία των κλασικών κουστουμιών που απαντώνται στα κοινοβούλια σε συγκεκριμένες αποχρώσεις. Μάλιστα το ντύσιμο με άποψη είναι μέσο έκφρασης των ιδεών, των απόψεων του Υπουργού προσωπικά και του κόμματος συνολικά. Ακόμα και το όνομά του, Γιάνης, το γράφει με ένα «ν».
Τα μαθήματα για την επιχείρησή σας
Τι μας διδάσκει η εμφάνιση και το στυλ των στελεχών της κυβέρνησης σχετικά με την επιχειρηματικότητα; Τι μάθημα μπορούμε να πάρουμε για το branding της επιχείρησής μας;
Αυθεντικότητα, διαφοροποίηση, τόλμη και όραμα είναι κατά τη γνώμη μου τα βασικά σημεία-κλειδιά.
Προσέξτε τα επίθετα που χρησιμοποίησα στις προηγούμενες προτάσεις για να περιγράψω το στυλ ντυσίματος του κ. Βαρουφάκη.
Υιοθετήστε τα χαρακτηριστικά αυτά στην επιχείρηση και το brand σας.
Είναι ένα ιδιαίτερο μίγμα, πάνω από όλα αυθεντικό και με ξεχωριστή προσωπικότητα, που κάνει το brand αγαπητό στο κοινό.
Το ίδιο μπορεί να γίνει και με το προϊόν σας. Να αποκτήσει δημοσιότητα, να γίνει ντόρος στα social media και να «γεννήσει» φανατικούς πελάτες.
Όλα κάποτε αλλάζουν. Μπορεί ο κ. Βαρουφάκης να σηματοδοτήσει στροφή 180 μοιρών στις ενδυματολογικές επιλογές των πολιτικών; Ήδη οι συντηρητικοί Βρετανοί μίλησαν για ανάγκη ενός πολιτικού σαν τον Βαρουφάκη.
Μπορεί η επιχείρησή σας να ξεφύγει από το καθιερωμένο και να δημιουργήσει κάτι διαφορετικό, που θα προκαλέσει τόσο έντονα το ενδιαφέρον των καταναλωτών και θα αφήσει ιστορία στην επικοινωνία και το branding;
Της Στέλας Μικράκη
3,610 total views, 1 views today