Γιατί το website ή το blog σας δεν σας φέρνει πελάτες και τι μπορείτε να κάνετε γι’αυτό
Σχεδόν όλες οι επιχειρήσεις σήμερα έχουν site, και αν δεν έχουν, ξέρουν ότι μπορούν να φτιάξουν εύκολα, ακόμα και δωρεάν. Δεν βλέπουν πρόβλημα στο πώς να αποκτήσουν ένα site ή blog. Αυτό το πρώτο βήμα είναι προσιτό σε όλους.
Το πρόβλημα εντοπίζεται στο ότι οι περισσότεροι επιχειρηματίες βλέπουν με απογοήτευση τα αποτελέσματα που έχει η ιντερνετική παρουσία της επιχείρησής τους στο ταμείο τους.
Οι επαγγελματίες αυτοί μπορεί να έχουν ένα πολύ ωραίο αισθητικά website, όμως δηλώνουν απογοήτευση όταν τους ρωτήσεις αν το site φέρνει πελάτες στην επιχείρησή τους.
Στην περίπτωση που ανήκετε στην κατηγορία των επιχειρηματιών που δεν βλέπουν τα αποτελέσματα που θα ήθελαν, σας προτείνω να κοιτάξετε στις εξής περιοχές που μπορεί να υπάρχει πρόβλημα στον ιστότοπό σας:
1. Δεν βγαίνει στα αποτελέσματα Google
Όλοι γνωρίζουμε ότι η μεγαλύτερη δύναμη για δωρεάν traffic προς το site σας είναι η μηχανή αναζήτησης του Google.
- Ξέρετε ποιες λέξεις-κλειδιά αναζητούν οι πελάτες σας;
- Έχετε κάνει on-site SEO, από τεχνική πλευρά αλλά και από την πλευρά των λέξεων-κλειδιών;
- Έχετε φροντίσει το off-page SEO, π.χ. δημιουργία backlinks προς το site σας;
- Έχετε πρωτότυπο περιεχόμενο, δηλαδή κείμενα που δεν είναι copy/paste από άλλη πηγή;
- Για να βγει το site στα αποτελέσματα Google, βοηθάει πολύ η σύνδεση με τα social media, και η ενεργός παρουσία σε αυτά.
2. Δεν είναι σχεδιασμένο για conversion επισκεπτών σε πελάτες
Σκεφτείτε λίγο outside the box: Βγάλτε από το μυαλό σας την παραδοσιακή δομή και σελίδες που πρέπει να έχει ένα website, και αντ’ αυτού σκεφτείτε τι θα ήθελε να δει ο πελάτης, όταν μπει στο site σας.
- Πάντα συμβουλεύουμε η εστίαση να είναι στον πελάτη.
- Το site χρειάζεται να έχει κατανοητή δομή και μενού πλοήγησης. Αυτό βοηθάει και τις μηχανές αναζήτησης, αλλά κυρίως είναι προς όφελος του πελάτη.
- Για να μετατρέψουμε τον επισκέπτη σε πελάτη, δεν πρέπει να διστάζουμε να του ζητήσουμε την επόμενη ενέργεια από την πλευρά του. Για το σκοπό αυτό χρειάζεται ένα call to action σε κάθε σελίδα, μια ξεκάθαρη παρακίνηση να κάνει κάτι, ό,τι κι αν είναι αυτό, π.χ. να σας πάρει τηλέφωνο, να συμπληρώσει μια φόρμα επικοινωνίας ή να κατεβάσει ένα φύλλο οδηγιών του προϊόντος σας.
- Σε κάθε περίπτωση, δεν αμελείτε τη σημασία του να χτίζετε καθημερινά μια mailing list, η οποία είναι το κύριο εργαλείο για να αποκτήσετε περισσότερους πελάτες. Άρα, χρειάζεται να εγκαταστήσετε σε ενδεδειγμένα σημεία του site φόρμες για παρακίνηση του πελάτη να συμπληρώσει το email του.
- Κι αν μαζεύετε email, μετά τι; Κάνετε follow-up μέσω newsletter; Διατηρείτε τη λίστα σας «ζωντανή»;
- Ξέρετε πιο είναι το funnel που ακολουθούν οι επισκέπτες; Γνωρίζετε, δηλαδή, από πού έρχονται, σε ποια σελίδα «προσγειώνονται», ποιες κινήσεις κάνουν πάνω στις σελίδες σας, και αν ακολουθούν το «δρόμο» που έχετε χαράξει για να τους μετατρέψετε σε υποψήφιους πελάτες;
3. Δεν έχει ουσιαστικό περιεχόμενο
Όπως είπαμε και πριν και γνωρίζετε, όλοι σχεδόν οι επιχειρηματίες έχουν site σήμερα. Εδώ θα πρέπει να μελετήσετε καλά τον ανταγωνισμό και να αναρωτηθείτε: «τι διαφορετικό, τι περισσότερο, τι καλύτερο μπορώ να προσφέρω στον πελάτη μου από το δικό μου site;».
- To site σας είναι απαραίτητο να έχει περιεχόμενο που αναδεικνύει την τεχνογνωσία σας;
- Έχετε προσδιορίσει τα target group που απευθύνεστε; Διαφορετικά θα προσεγγίσει κανείς κάποιον που έχει οικειότητα με το προϊόν και την υπηρεσία του, και π.χ. απλά συγκρίνει τιμές, και διαφορετικά έναν πελάτη που δεν έχει ξαναγοράσει το προϊόν, θέλει εξηγήσεις, εκπαίδευση, πειθώ.
- Ο πελάτης που θα σας βρει από το Google, έχει προηγουμένως γράψει κάτι στην αναζήτηση, που εκφράζει ανάγκη για απάντηση στο ερώτημά του ή λύση στο πρόβλημά του. Το site σας δίνει αυτές τις απαντήσεις και λύσεις;
- Τα κείμενα του site σας χρειάζεται να έχουν μια ισορροπία μεταξύ επαγγελματικού ύφους και γλώσσας που μιλούν οι πελάτες σας.
- Δημοσιεύετε περιοδικά φρέσκο περιεχόμενο;
Δείτε σοβαρά το θέμα του site σας
Οι παραπάνω τρεις κατηγορίες προβλημάτων του site σας, δηλαδή:
- Δεν βγαίνει στα αποτελέσματα Google
- Δεν είναι σχεδιασμένο για conversion επισκεπτών σε πελάτες
- Δεν έχει ουσιαστικό περιεχόμενο
δεν είναι ανεξάρτητες μεταξύ τους.
Για παράδειγμα, το 3, το περιεχόμενο, είναι αναπόσπαστο κομμάτι του 1, του SEO.
Αν κάποιος θέλει να δώσει ισχυρή ώθηση στο site του και να δει αξιόλογο αριθμό πελατών να προσέρχονται στην επιχείρηση ως αποτέλεσμα της δουλειάς που έχει γίνει στο site, θα πρέπει να φροντίσει όλα τα παραπάνω θέματα.
Προτείνουμε να εντάξει όλα τα παραπάνω σε ένα project, το οποίο θα εκτελέσει με ενδιαφέρον και φροντίδα, το ίδιο ενδιαφέρον και φροντίδα που δείχνει στην επιχείρησή του.
Εντάσσοντας τις εργασίες αυτές σε ένα project, και όχι εκτελώντας τις αποσπασματικά, βοηθάει στο να δει κανείς πιο σοβαρά και επαγγελματικά το τι πρέπει να γίνει, να το προγραμματίσει χρονικά και να βρει τους πόρους να το εκτελέσει.
Αν επιλέξετε πρόχειρες λύσεις, που αντιμετωπίζουν ένα δύο συμπτώματα, δεν θα έρθει η επιτυχία. Αυτό το έχετε δει άλλωστε και σε άλλους τομείς της επιχειρηματικής σας δράσης.
Αν αντιμετωπίσετε το θέμα εύρεσης πελατών μέσω Ίντερνετ ερασιτεχνικά, ίσως δείτε μια μικρή παροδική βελτίωση, αλλά όχι τα εκπληκτικά, πολλές φορές, αποτελέσματα που φέρνει ένα site που μετατρέπει τους επισκέπτες σε πελάτες.
2,103 total views, 1 views today